Coaching van een Customer Service medewerker

Inzicht in de ware drijfveren

Eind 2020 begon een coaching traject bij Konings, een toonaangevende bottelaar en producent van een breed scala aan alcoholische en alcoholvrije dranken. Het traject richtte zich op een Customer Service medewerker die zich in een zoekende fase bevond, op zoek naar de juiste richting in zijn loopbaan. De medewerker voelde zich beperkt binnen zijn huidige functie en wilde graag optimaal presteren. Dankzij de Career Fitness Profiler© kreeg hij een waardevol inzicht in zijn diepste drijfveren en de context die het beste bij hem paste. Langzaamaan vond hij de juiste woorden om uit te drukken wat hij nodig had om zijn volledige potentieel te benutten. Hij besloot intern te solliciteren naar een nieuwe functie en groeide geleidelijk binnen Konings.

Communiceren met impact en effectief timemanagement

Gedurende het traject richtte de medewerker zich op het ontwikkelen van vaardigheden zoals 'communiceren met impact' en 'timemanagement'. Daarnaast werd er ook aandacht besteed aan de competentie 'samenwerken met stakeholders'. In elke sessie toonde de medewerker een enorme leergierigheid en openheid voor feedback. Hij ging proactief aan de slag met suggesties en boekte steeds meer vooruitgang. Hoewel hij af en toe struikelde, leerde hij hieruit en groeide hij verder. Hij ontwikkelde een participatieve communicatiestijl, waarbij hij niet alleen direct was, maar ook luisterde naar anderen. Bovendien leerde hij steeds beter het overzicht te bewaren op het gebied van taak- en projectmanagement.

Versterkt zelfvertrouwen en innerlijke rust gevonden

Naarmate het traject vorderde, zag de medewerker zijn loopbaanpad steeds helderder voor ogen en raakte hij minder snel uit balans. Waar hij in het begin gemakkelijk emotioneel reageerde, leerde hij door de coaching beter om te gaan met weerstand en teleurstelling. Hij slaagde er ook in om zijn eigen verwachtingen te temperen, waardoor hij meer innerlijke rust vond. Dit alles leidde tot een positieve ontwikkeling in zijn loopbaan.

Potentieel benutten: de juiste persoon op de juiste plaats

Het coaching traject heeft de medewerker in staat gesteld zijn volledige potentieel te gebruiken en een positieve ontwikkeling door te maken in zijn loopbaan. En Konings? Het bedrijf heeft de mogelijkheden van deze waardevolle medewerker ten volle benut en hiermee de juiste persoon op de juiste plaats gekregen.