Ondernemerschap gesteund door een service center
Ter ondersteuning van de groei en onder het motto ‘ondernemers voor ondernemers’ gaat Go4Jobs frequent op zoek naar lokale uitzendondernemers. Gepassioneerde, ondernemende, resultaatgerichte en betrouwbare professionals die ervan dromen om een eigen uitzendkantoor op te starten, met de ondersteuning van een service center.
Sinds 2019 doet Go4Jobs een beroep op de expertise van EzwConsult om te onderzoeken of kandidaat-uitzendondernemers de ideale HR-partner kunnen zijn voor familiale KMO-ondernemers.
Het belang van het assessment center in het wervingsproces van uitzendondernemers
Het wervingsproces voor de functie van uitzendondernemer is intensief en duurt meestal meerdere weken. De Managing Director van Go4Jobs en het HR-team hebben gesprekken met de kandidaten en bouwen geleidelijk een band met hen op. Hierbij kan het emotionele aspect soms wegen bij het nemen van beslissingen.
Het assessment center is een belangrijke stap in het selectieproces. Het biedt een objectieve en gedetailleerde analyse en evaluatie van de sollicitant. Het assessment center speelt een cruciale rol bij het nemen van de definitieve beslissing.
Een objectieve evaluatie en een gestandaardiseerd rapport
Het resultaat van het assessment center is een gestructureerd rapport waarin de motivatie en ambitie van de kandidaat-uitzendondernemer worden beschreven evenals zijn/ haar competenties, sterke punten, ontwikkelpunten en een eindbeoordeling: aanwerven of niet?
Feedbackgesprek na het assessment center
Zodra de uitzendondernemer aan boord is, vormt het uitgebreide feedbackgesprek naar aanleiding van het assessment center een grote toegevoegde waarde. Els Stout, Managing Director van Go4Jobs, benadrukt het belang van dit gesprek: "Het gesprek onder leiding van Elly vormt de basis voor het persoonlijke ontwikkelingsplan van de nieuwe collega binnen de organisatie."