Coaching

Ontdek hoe je medewerkers kan laten ondersteunen en begeleiden om zich persoonlijk te ontwikkelen en specifieke professionele doelen te bereiken. 

Herken je dit?

Is een van je medewerkers toe aan een nieuwe rol? Aan meer autonomie? Heeft hij of zij alles in zich om zich helemaal te ontplooien? Of hoe achterhaal je wat er bij je teamlid leeft? Hoe kom je te weten wat hem of haar echt bezighoudt? En hoe krijg je hier grip op?

Hoe ik help

Als coach sta ik klaar om concrete vooruitgang te faciliteren in de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers. Ik streef ernaar dat medewerkers autonoom aan de slag gaan met hun persoonlijke groei. Door mijn begeleiding krijgen je teamleden meer inzicht in zichzelf en belangrijker nog, weten ze hoe hiermee om te gaan.

Het resultaat

Na mijn begeleiding kun je rekenen op tastbare vooruitgang in de persoonlijke ontwikkeling van je medewerkers. Ik zorg ervoor dat ze zelfstandig aan de slag kunnen met hun persoonlijke groei en tegelijkertijd een dieper inzicht krijgen in zichzelf. Door bewust te worden van hun valkuilen en blinde vlekken, realiseren medewerkers zich beter welke impact deze hebben en leren ze er effectiever mee om te gaan. Het resultaat? Medewerkers die groeien, wat zich vertaalt naar verbeterde prestaties en resultaten voor jouw organisatie.

Mijn sterktes

Voor heel mijn HR-team is Elly intussen een vertrouwd verlengstuk om ons motto en onze ambitie van groei met onze medewerkers te realiseren.

Bert Goyvaerts - Konings

  • Dialoog

    Om zo jouw behoeften en uitdagingen volledig te kunnen begrijpen en oplossingen op maat te bieden.

  • Betrouwbaarheid

    Essentieel om succesvol te zijn in het ondersteunen van medewerkers en organisaties bij het ontdekken van hun potentieel.

  • Ervaring

    Ervaring opgebouwd tijdens verschillende opdrachten binnen diverse bedrijven en sectoren met elk hun specifieke verwachtingen.

  • Als freelancer

    De mogelijkheid om voor jouw organisatie als freelancer te werken en op die manier flexibiliteit en expertise te bieden.

Coaching van een Customer Service medewerker

Eind 2020 begon een coachingtraject bij Konings, een toonaangevende bottelaar-drankenproducent. Het traject was gericht op een Customer Service medewerker die op zoek was naar de juiste richting in zijn loopbaan. Met behulp van de Career Fitness Profiler© kreeg hij inzicht in zijn drijfveren en vond hij woorden om uit te spreken wat voor hem (niet) belangrijk was. Hij solliciteerde intern naar een nieuwe functie en groeide binnen Konings.

Dankzij het coaching traject werd het volledige potentieel van de medewerker benut en kreeg Konings de juiste persoon op de juiste plaats. 

Veelgestelde vragen

Ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden van coaching, maar zit je nog met onbeantwoorde vragen? De meest gestelde vragen en antwoorden op een rij. 

Het coaching traject start met een intakegesprek en wordt opgebouwd met echte cases opdat de medewerker opgedane inzichten meteen in de dagelijkse realiteit kan omzetten. Tussen elke sessie gaat de medewerker aan de slag met de nieuwe inzichten.

Stapsgewijs wordt de medewerker gestretcht, er wordt verder gebouwd op wat hij/zij al verworven heeft om zo steeds uitdagendere en complexere situaties aan te kunnen. Op geregelde tijdstippen wordt er stilgestaan bij de vooruitgang die wordt gemaakt. De leerobjectieven worden op basis daarvan bijgestuurd waar nodig. Er wordt ook gepeild naar eventuele dieperliggende factoren die het gewenste gedrag kunnen belemmeren. Dit kunnen normen, waarden, het eigen zelfbeeld, overtuigingen of motieven zijn.

Het coaching traject bestaat uit een 5-tal sessies. Deze vinden plaats om de 3 tot 4 weken.

  • Een medewerker is eraan toe om zich te ontplooien met het oog op toekomstige veranderingen in het team of de organisatie.
  • Een medewerker loopt steevast in dezelfde valkuilen of kent zijn blinde vlekken niet en dit in die mate dat de samenwerking in het team of t.a.v. klanten wordt verstoord.
  • Een medewerker wordt geïdentificeerd als iemand met potentieel en persoonlijke coaching wordt aangeboden als vorm van waardering.
  • Een medewerker wenst zijn competenties te versterken en kan zich het best openstellen in een 1 op 1 samenwerking. Hij/Zij houdt niet van een opleiding in groep.

Krijg inzicht - Creëer impact - Boek resultaat

Wil je het beste uit jouw medewerkers halen en jouw organisatie laten evolueren? Laten we kennismaken!